Home

月光11型前期生産型と二つ同時に組み立てを開始した。
コクピットのサイド・コンソールは前期生産型と変えて、機体外部色の濃緑色で塗装した。
座席も本当は濃緑色らしいが、グンゼの濃松葉色で塗ってしまった。次に作る時は濃緑色で塗るつもりである。

I started assemble this kit same time with a Irving EARLY PRODUCTION model.
I painted side consoles IJN dark green used for outside of this  aircraft  altered from EARLY PRODUCTION model.
The pilot and navigator seat should be painted IJN dark green also, but i painted them dark pine leaf color.
Next time I will paint them IJN dark green.

TAMIYA 1/48 IRVING (LATE PRODUCTION)TAMIYA 1/48 IRVING (LATE PRODUCTION)TAMIYA 1/48 IRVING (LATE PRODUCTION)

タミヤのキットは、合いがいいので2機同時に製作しても、ほとんどストレスを感じない。
下の状態は2機とも同じ時期である。

A kit of TAMIYA is very good for fit and I do not feel stress even assembling two kits same time.

TAMIYA 1/48 IRVING (LATE PRODUCTION)TAMIYA 1/48 IRVING (LATE PRODUCTION)

後期型のエンジンは、戦局が悪化したので、無塗装のものもあったらしい。私もクランク・ケースとシリンダーの塗装を前期型と変えてみた。
コクピットを胴体に組み込み、左右を接着後に主翼を接着。ここまでくれば、後は結構早く出来あがる。

I heard that an engine of some  Irving LATE PRODUCTION MODEL had no painting because of the tide of war so bad.
So I painted Crank Case and Cylinders to  Natural Metal changed from EARLY PRODUCTION MODEL.
After cockpit installed to fuselage and glued together I cemented wing to the fuselage. Come to this step rest is few.

TAMIYA 1/48 IRVING (LATE PRODUCTION)TAMIYA 1/48 IRVING (LATE PRODUCTION)TAMIYA 1/48 IRVING (LATE PRODUCTION)TAMIYA 1/48 IRVING (LATE PRODUCTION)TAMIYA 1/48 IRVING (LATE PRODUCTION)

さて、この後はキャノピーを接着して、機体の塗装をするのであるが、前期型は閉状態、こちらは開状態にするつもりなので、まだ接着しない。
筆塗りで塗装を行ったが、夏なので早く乾燥してしまい、筆むらになってしまった。勿論リターダ・シンナーは使用していた。

Well, next step is glue canopy and paint, however I use the canopy hatch open parts instead of close parts that used for an early version so not yet glue.
I painted with brush, but I have brush mark since paint dried faster because Summer.  Of cause i used a RETARDER THINNER.

TAMIYA 1/48 IRVING (LATE PRODUCTION)TAMIYA 1/48 IRVING (LATE PRODUCTION)TAMIYA 1/48 IRVING (LATE PRODUCTION)

その後デカールを貼り、つや消しクリアーを塗装したのが、9月22日。以下はその画像。

Later I applied a decals and coated with clear flat paint on Sep. 22th.  Image as follows. 

TAMIYA 1/48 IRVING (LATE PRODUCTION)

その後、主脚や尾輪など足廻りと排気管、ピトー管などの工作をして、11月4日に完成した。

After that,Main and Tail Gears,Exhausts pipes,Pitot tube and etc.  were assembled and attached to the fuselage. It was completed on Nov. 4th,2002.

TAMIYA 1/48 IRVING (LATE PRODUCTION)TAMIYA 1/48 IRVING (LATE PRODUCTION)TAMIYA 1/48 IRVING (LATE PRODUCTION)TAMIYA 1/48 IRVING (LATE PRODUCTION)TAMIYA 1/48 IRVING (LATE PRODUCTION)

戻る (RETURN)