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いずれ発売されると予想していたE−4/7型である。
ただスピナーやキャノピーなどを変更したのではなく、雑誌モデルアートの関谷 政明さんの記事で機首部分を手直ししてあると知った。
記事が出る前に完成してしまったので、あとから確認した次第である。
組み立てはタミヤ スタンダードでスラスラと行ったが、塗装をどうするか考えすぎて時間を費やした。
作例はエアロ マスターのドイツのエース デカールからグラーフ3兄弟の一人、9./JG52のヘルマン グラーフが1941年ロシアで搭乗した練習機として使用されていたものを選択した。
練習機らしく救急薬の存在を示す赤十字マークがキャノピーの後ろにある。パイロットの頭の後ろの雑具入れに入っているようだ。
1999年11月6日完成。

It is E-4/7 type model that I expecting launched someday.
I knew TAMIYA reworked not only its spinner  and canopy for E4/7 but also remold around engin cowling, information from article by MASAAKI SEKIYA
in Model Art magazine.
I confirmed it later , because it has already  completed before article come out.
Although assembling is smoothly with a TAMIYA standard but it  spent much time for painting.
I selected  Hermann Graf of 9./JG52 piloted  in Russia in 1941 using as trainer aircraft, from AeroMaster SP48-01 Luftwaffe Top Guns decal sheet
for this model .
A red cross mark that shows the existence of the first aid kit  appear behind a canopy.
It is in the storage box just behind cockpit.
It is completed on November 6, 1999.

TAMIYA 1/48 Bf109E-4/7 Hermann Graf of 9./JG52 piloted  in Russia in 1941TAMIYA 1/48 Bf109E-4/7 Hermann Graf of 9./JG52 piloted  in Russia in 1941TAMIYA 1/48 Bf109E-4/7 Hermann Graf of 9./JG52 piloted  in Russia in 1941TAMIYA 1/48 Bf109E-4/7 Hermann Graf of 9./JG52 piloted  in Russia in 1941

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